Rezultatele dorita in Sala de fitness

Pentru un stil de viata sanatos putem opta pentru orice fel de mişcare: alergarea în parc, sala de fitness, urcatul scărilor, mersul pe jos cât mai mult, plimbări sau grădinărit. Oricare sunt binevenite, în condiţiile în care toate sunt forme de a evita sedentarismul, care este cauza unor boli cu potenţial letal.

Viata este atat de monotona cateodata , deoarece ritmul sedentar, datorat lipsei de miscare frecventa , a comprimarii timpului si aglomeratiei , a stresului cotidian si cel generat de diverse motive dependente sau independente de noi , ne face sa uitam sa mai avem grija de corpul nostru si in special  de sanatatea noastra. Reducerea timpului în care stăm jos este, de asemenea, extrem de important pentru mentinerea starii de sanatate . Chiar dacă in general facem destulă mișcare în mod constant, statul pe scaun , care este specific unor anumite categorii de ocupatii , poate provoca dezechilibre metabolice și crește riscul de apariție al bolilor.

“Mens sana in corpore sano” este o expresie latina veche tradusa ca “ o minte sanatoasa intr-un corp sanatos”. Fraza este utilizata pe scara larga in toata lumea in contexte sportive si educationale pentru a exprima teoria conform careia exercitiul fizic este o parte importanta sau esenta a bunastarii fizice si psihologice a omului .

Condiția fizică este starea de sănătate și bunăstarea și, mai specific, condiția fizică este , în general, realizată printr-o nutriție adecvată , exercițiu fizic moderat și viguros dar și odihnă suficientă . Înainte de revoluția industrială, fitness-ul a fost definit ca aptitudinea de a desfășura activitățile zilei fără oboseală excesivă. Cu toate acestea, prin automatizarea și schimbările în stilul de viață, aptitudinea fizică este acum considerată o măsură a capacității organismului de a funcționa eficient inclusiv în activitățile de muncă și de agrement.

Noi toti , indiferent de natura serviciului nostru , facem, in cursul unei zile, mai multa sau mai putina miscare fizica . Nu intotdeauna reusim sa facem suficient de multa miscare pentru ca aceasta sa ne ajute efectiv in pastrarea sanatatii si mentinerea unui stil de viata sanatos . De exemplu, este de admirat intentia de a cobora pe scari doua sau mai multe etaje la plecarea de la serviciu catre casa , dar pentru a beneficia de avantajele mersului pe scari ar trebui sa renuntam la lift de mai multe ori pe zi si mai ales la urcare cand este necesar un volum mai consistent de efeort . Insa nici aceasta miscare fizica moderata nu este suficienta pentru a inlocui un program de gimnastica zilnica atat de necesar pentru pastrarea sanatatii si a unui echilibru armonios intre minte si corp .

Mergem stresati catre locul de munca, unde trebuie sa ne concentram sa ne atingem targetul sau obiectivele cerute , unde nu avem timp sa ne ridicam din fata calculatorului pana la terminarea programului , sau din fata casei de marcat, sau orice alta meserie pe care o practicam . Daca serviciul este de asa natura incat nu ne putem misca, in momentul in care plecam acasa trebuie sa facem mancare, sa ne ajutam copiii cu educatia, sa mergem la cumparaturi si ne trezim seara ca nu am facut mai nimic care sa sustina nevoia de miscare a corpului . Atunci este recomandata o plimbare cu bicicleta in parc . Dar ghinion e noapte si nu mai vedem nimic . Si atunci care este solutia ideala ? Ne ducem la raionul de benzi de alergat, sa ne cumparam una  ? Dar vom apela din nou la laptop sau telefon . Vreau sa ma informez despre banda de alergat on line , sa aflu cat mai multe si in acest fel din nou renuntam la miscare . Nu am timp sa merg la magazin , mereu sunt pe fuga . Magazinele on line sunt solutia ideala in aceste timpuri unde parca timpul este comprimat si nu ne mai ajunge .

Sedentarismul si stresul sunt doi factori de risc major pentru sanatate , de care din ce in ce mai multe persoane sufera  in prezent . Pentru a preveni aparitia anumitor probleme de sanatate si pentru a avea o viata cat mai sanatoasa pe termen lung, este necesar sa facem sport cel putin o data la 2 zile,  cate minimum 40 de minute. Cu cat introducem mai mult sport in rutina noastra de zi cu zi, cu atat vom avea o stare psihica si fizica mai buna si vom fi in forma atat la munca cat si in viata de cuplu .

De ce ar trebui sa facem mai multa miscare fizica ?

Efectul miscarii fizice asupra starii de sanatate depinde foarte mult de intensitatea , durata si frecventa cu care este facuta . O parte importanta a beneficiilor efortului fizic se obtin cand depasim o anumita durata (10 minute) de efort fizic constant, efectele fiind optime cand ajungem la o durata de minim 30 de minute pe zi. Pentru a ne mentine in forma este ideal sa facem miscare cel putin de patru- cinci ori pe saptamana, introducand miscarea in programul zilnic intr-un mod asemanator spalatului pe dinti sau al dusului .

Foarte putini dintre noi stiu ca apeland la  benzi de alergat, putem inlocui lipsa de miscare in orice conditii , deoarece acestea nu ocupa mult loc si practic pot fi montate in orice spatiu , chiar si acasa . Astfel putem face miscare atunci cand avem jumatate de ora libera , fara a fi nevoiti sa mergem pina la sala de sport care se afla in celalalt capat al orasului si fara a fi incurcati de un anumit orar . Imediat ce prindem o jumatate de ora libera putem trece pe banda de alergat si in acest mod putem face miscarea atat de necesara in functie de disponibilitatea noastra . Daca doresti sa achizitionezi un aparat de fitness care sa iti ofere un antrenament complet de tip cardio si exercitii pentru modelarea muschilor picioarelor si ai feselor, banda de alergat este alegerea potrivita.

Exista mai multe avantaje cat se poate de importante pe care le aduce activitatea fizica zilnica, acasa sau la locul de munca. O activitate fizica moderata, indrumata si executata corect, practicata zilnic, poate imbunatati sanatatea si calitatea vietii dumneavoastra atat din punct de vedere fizic dar si psihic . Ca o consecință a activității fizice regulate, în organismul uman au loc modificări morfologice și funcționale, care pot preveni sau întârzia apariția anumitor boli și crește capacitatea de efort fizic. În prezent, există elemente suficiente care atestă faptul că cei care duc o viață activă din punct de vedere fizic pot obține o serie de efecte benefice pentru sănătate .
Toate sistemele organismului nostru pot beneficia de avantajele miscarii fizice si o sa va enumar doar cateva dintre beneficiile majore  :

  1. Sistemul nervos :
    • imbunatateste capacitatea de concentrare, echilibrul, creativitatea si performanta intelectuala
    • reduce stresul, anxietateasi frustrarea
  2. Sistemul osos :
    • intareste oasele si imbunatateste puterea musculara si rezistenta
    • articulatiile devin mai flexibile pentru a permite o miscare mai usoara
    • reduce durerile de spate prin imbunatatirea mobilitatii si o postura corecta
    • reduce riscul de osteoporoza si fracturi
  3. Sistemul circulator :
    • reduce riscul de imbolnavire a inimii si de accident vascular cerebral
    • imbunatateste circulatia sangelui
    • ajuta la scaderea colesterolului “rau” (LDL) si cresterea colesterolului “bun” (HDL)
    • ajuta la reducerea tensiunii arteriale crescute si previne aparitia hipertensiunii arteriale
  4. Sistemul digestiv :
    • ajuta la controlul apetitului
    • imbunatateste digestia si eliminarea deseurilor
  5. Sistemul respirator :
    • reduce rata declinului functiei pulmonare
    • imbunatateste capacitatea organismului de a folosi oxigenul
  6. Alte beneficii :
    • dezvoltarea fizica armonioasa in perioada de crestere
    • reduce probabilitatea de aparitie a diabetuluisi a unor tipuri de cancer
    • ajuta la mentinerea unei greutati corporale sanatoase
    • imbunatateste imaginea de sine si sentimentul de incredere
    • imbunatateste sistemul imunitar
    • ajuta la odihna organismului prin imbunatatirea calitatii somnului

Există dovezi potrivit cărora orice persoană care mărește nivelul de activitate fizică, chiar după perioade îndelungate de inactivitate, poate obține efecte benefice pentru sănătate, indiferent de vârstă. Nu este niciodată prea târziu să începi să faci mișcare.
Schimbările pot fi determinate de inovarea pe scară largă referitoare la politici și practici, în special prin consolidarea cooperării intersectoriale și prin adoptarea unor roluri noi de către diverși actori cunoscuți și respectați în domeniile lor de competență. Nu este posibil și nu trebuie să se ofere soluții de dimensiuni mari și strategii globale cuprinzătoare. Societățile pot deveni mai conștiente de importanța mișcării mai mult prin intermediul unui număr mare de mici schimbări ale politicilor și practicilor în ansamblu.

Miscarea fizica este in beneficiul sanatatii atata timp cat este facuta corect si continuu . Prin miscare tot corpul intra in actiune, motorul central al omului, inima, se simte deosebit de bine, atunci cand corpul este in miscare, atunci se activeaza toate organele organismului uman . Asa s-a dovedit faptul ca diabetul, una dintre bolile care macina incet, dispare daca omul face multa miscare . Sunt exemple concrete care au scapat de medicatie, prin multa miscare si schimbarea modului de viata sedentar . Exemplu concret este unchiul meu , care a fost diagnosticat cu diabet, medicul indicandu-i cat mai multa miscare . El sia cumparat un aparat fitness multifunctional, pe care il foloseste frecvent, dar a considerat, ca miscarea clasica face foarte bine organismului. In fiecare seara el alearga sau merge in pas obisnuit, cel putin 3-4 km, dupa care se intoarce acasa si constata, ca tot organismul s-a echilibrat si beneficiaza si de un somn relaxat si odihnitor.

De curand am pus niste kilograme  in plus  asa ca de sarbatori si nu vor sa se duca la fel de usor cum sau pus  . Am decis intr-un final sa achizitionez o bicicleta de spinning pentru a face exercitii ori de cate ori am timp liber si ma simt in forma . Ciclismul este un sport benefic pentru antrenamentul cardio. Este un mod minunat atat de a te mentine in forma, dar si pentru a-ti intari muschii picioarelor  . Spre deosebire de alergare insa, este o practica care necesita putina presiune la nivelul articulatiilor gleznei. Achizitionand o bicicleta de spinning, iti va placea sa te antrenezi acasa cu un vehicul de exercitiu care ofera acelasi potential ca o bicicleta pe teren .

Definiția modernă de fitness descrie fie capacitatea unei persoane sau mașină de a îndeplini o funcție specifică, fie o definiție holistică a adaptabilității umane pentru a face față diferitelor situații. Acest lucru a dus la o interdependență între fitness și atractivitate umană conform andra blog , care a mobilizat industria globală de fitness și producatorii de aparate fitness. În ceea ce privește funcția specifică, fitness-ul este atribuit persoanelor care posedă abilități aerobice sau anaerobe semnificative, adică tărie sau rezistență. Un program de fitness bine potrivit îmbunătățește o persoana în toate aspectele de fitness în comparație cu practicarea doar unul, cum ar fi doar rezistența cardio/respiratorie sau doar de formare în greutate.

Definirea noțiuni difera sensibil de la un autor la altul. Înțelesul este larg, iar părerile autorilor de specialitate sunt împărțite: unii îl consideră ca o activitate de gimnastică, alții spun că este o activitate cu greutati si la aparate, iar neinițiații ]l consideră un sport pentru sănătate. În traducere liberă, fitness-ul înseamnă o reglare a proceselor adaptative din corpul uman în urma efectuării unui efort. În literatura anglo-saxonă, termenul de fitness este echivalent cu condiție fizică. În consecință, fitness-ul reprezintă o activitate motrică prin care individul obține o stare de bine indiferent de condiția sa anatomică, fiziologică sau psihică . Fitness-ul cuprinde tot ceea ce înseamnă un stil de viață sănătos și îngrijit. Începând cu alimentația și continuând cu parcticarea sportului.

Fitness-ul de tip aerobic reprezintă abilitatea organismului de a consuma oxigen în mod eficient prin creșterea cantității acestuia trimisă la mușchi, oxigen care le va permite mușchilor să funcționeze un timp mai îndelungat. Fitness-ul de tip aerobic depinde de starea inimii, a plămânilor și a mușchilor. Antrenamentele de Fitness de tip muscular se caracterizează prin creșterea rezistenței și forței mușchilor prin ridicarea de greutăți. De asemenea și flotările sunt un mod util pentru creșterea forței musculare.

Unii oameni preferă să-și administreze steroizi pentru o dezvoltare mai rapidă și mai eficientă a masei musculare fără consultarea unui medic, însă nu cunosc care pot fi consecințele negative ale acestui tratament. Cele mai grave efecte la bărbați pot fi : micșorarea testiculelor datorită faptului că se produce în organism un exces de testosteron iar organele care sunt principală sursă de producere a acestei substanțe rămân fără ocupație, ginecomastia care reprezintă creșterea sânilor la bărbați, dependența care se manifestă psihic și fizic, s.a. Mai sunt și efecte secundare cum ar fi: acnee, vergeturi, tulburări ale dispozitei, s.a.

Nu doar bărbații sunt cei care urmează tratamente cu steroizi , mai sunt și femei citate de xena blog care aleg această opțiune pentru a ajunge cât mai repede la o condiție fizică mai bună. Nici la femei efectele nu sunt tocmai minore, acestea se pot confruntă cu probleme cum ar fi: modificarea vocii, creșterea părului facial și corporal, micșorarea sânilor, dereglări ale menstruației, s.a. În cazul administrării steroizilor la copii sau adolescenți poate interveni oprirea creșterii sau pubertatea precoce .

Însă fitness-ul practicat in mod echilibrat , nu are și nu va avea vreodată efecte negative asupra organismului uman. Ca atare, pe linga reducerea stresului si o dieta echilibrata , va recomandam un program organizat care sa contina minim 1 ora de miscare zilnic .

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *