Există două tipuri de afaceri: cele care reușesc să atingă succesul și cele care caută în permanență soluții pentru a ajunge la capăt. Adevărul este că pentru a obține succesul este necesar să adoptați niște strategii care să vă permită să aduceți compania în vârf, să câștigați concurenții, să ajungeți înaintea concurenților. Am intervievat mai mulți antreprenori și i-am întrebat care este secretul pentru a face o afacere de succes. La final am venit cu o listă de 10 secrete pentru a-ți face afacerea de succes. Le împărtășesc cu voi, astfel încât să fie util de gândit.
1. Identificați o nișă de piață
Pentru a explica corect conceptul de nișă de piață mă voi referi la cel mai larg sens al termenului. În ecologie, nișa este ansamblul de factori necesari pentru supraviețuirea și producerea unui anumit organism sau a unei populații date. Companiile, ca și organismele, au nevoie și de un mediu în care să se dezvolte și să se reproducă. Pentru a garanta dezvoltarea regulată a afacerilor, mediul – adică nișa – nu trebuie să fie excesiv de mare în comparație cu dimensiunea companiei și nici insuficient de mic.
În primul caz, de fapt, eforturile companiei ar fi prea mari și ar fi zadarnice; în al doilea caz, însă, compania s-ar trezi activând într-un mediu în care este imposibil să crească. În ambele cazuri, compania nu va avea niciodată succes. Mai rău încă, s-ar putea confrunta cu eșecul .
Nișa de piață, așadar, trebuie aleasă cu atenție, într-un sector competitiv cu marje ample de dezvoltare. Antreprenorii de succes trebuie să învețe să ofere un serviciu unic . Unic, însă, nu înseamnă neapărat exclusiv. De fapt, este posibil să oferim un produs de consum pe scară largă deja prezent pe piață atâta timp cât este oferit cu valoare adăugată reală . Să vorbim sincer: nu trebuie neapărat să inventezi un produs care încă nu există pe piață; poti vinde si cartofi fierti atata timp cat au valoare adaugata fata de cei de astazi pe piata.
2. Studiază competiția
Gândește-te la ultimul meci de box pe care l-ai văzut. Pe de o parte, campionul în vigoare; pe de alta un străin. Campioana este înalt, musculos, puternic. Publicul îl aplaudă. Exteriorul este scund, mai puțin musculos și mai slab. Nimeni nu-i știe numele. Campionul știe că poate câștiga; străinul ia în calcul că ar putea chiar să piardă. Cu toate acestea intră în ring, cu mănușile și pumnii strânși. Își studiază adversarul, se apără și ia primele lovituri. Continuați să vă studiați adversarul. El eschivează câteva lovituri, încearcă o pasă, dar nu-și ia ochii de la adversarul său. Îl studiază, îl analizează, îi interpretează semnalele și îi identifică punctele slabe. Apoi, când este sigur că o poate face, lansează un atac monstruos: își înfundă piciorul stâng în lateral; dreapta îl scapă pe față. Campionul coboară. Cel din afară este câștigătorul .
Acum ești ca străinul din ring. Iar adversarul tău se numește competiție . Doar că nu ai un singur concurent. Ai o sută de mii. Cinci sute de mii. Un milion. Poate încă câteva. Și toți sunt gata să te atace atunci când te aștepți mai puțin. Dacă îți iei ochii de la el, ai terminat. Dar dacă știi să aștepți, dacă știi să studiezi competiția, să îi interpretezi semnalele și să-i identifici punctele slabe, cu siguranță vei reuși să o învingi.
Studierea competiției este esențială pentru obținerea succesului . Studierea concurenței vă va ajuta, de asemenea, să vă îmbunătățiți afacerea și să identificați golurile de pe piață pe care compania dumneavoastră le poate umple.
3. Ascultați clienții
Cea mai importantă persoană din cadrul unei companii este clientul. Dacă nu ai avea clienți nici măcar nu ai avea o afacere. Clientul este cel care își investește banii în produsele companiei tale și lui trebuie să- i oferi tot ce este mai bun . Serviciul impecabil, de calitate este ceea ce așteaptă clientul de la tine.
Clientul trebuie ascultat pentru ca de cele mai multe ori poate contribui la imbunatatirea produsului sau serviciului oferit. O companie care își face clienții fericiți va fi sigur că le-a câștigat loialitatea.
4. Îmbrățișează tehnologia
Faceți din tehnologie un aliat fidel al afacerii dvs. Utilizați instrumente inovatoare , deschideți un site web, rămâneți mereu conectat, utilizați facturarea electronică . Dezvoltarea internetului a spart toate granițele. Acum am devenit o singură țară, plină de oameni care fac schimb continuu de opinii, opinii, sfaturi, fac înțelegeri și fac afaceri.
Tehnologia poate oferi afacerii dumneavoastră oportunități reale de creștere și dezvoltare . În fiecare zi se nasc noi companii care exploatează tehnologiile pentru a face afaceri. Și ai tăi trebuie să fie printre aceștia.
5. Lucrați cu ambiție, determinare și conștientizare
O afacere de succes nu se construiește în cuvinte. Nici măcar nu este construit cu idei sau speranțe. Sunt necesare caracteristici speciale. Dintre acestea îmi place să menționez trei:
- ambiție : dacă nu aspiri la ceva, este puțin probabil să-l atingi. Din cate stiu eu, nici un antreprenor nu a obtinut vreodata succes daca acesta nu a fost obiectul dorintelor sale. Cât de departe poate merge ambiția ta? Nu puneți nicio limită. Steve Jobs, într-un discurs la Universitatea Stanford, a spus tuturor să rămână foame, să rămână prost . Fii foame fii nebun. O frază pe care antreprenorii ar trebui să o facă proprie: să nu-și piardă niciodată dorința de a învăța și de a fi ambițioși;
- determinare : ambiția este inutilă dacă nu este susținută de o doză adecvată de determinare. Dacă aveți dorința de a construi un palat cu șapte sute de camere, atunci este mai bine să începeți să lucrați din greu punând o piatră peste alta. Cu hotărâre. Trebuie să fii dispus să transpiri și să te sacrifici pentru ca afacerea să aibă succes;
- conștientizare : cunoașterea limitelor tale este importantă. Ambiția și determinarea sunt inutile dacă planurile pe care le ai nu sunt realizabile sau nu ai abilitățile și puterea să le duci la bun sfârșit. Crearea unui pod tibetan care conectează pământul de lună poate fi cu siguranță un proiect ambițios. Dar, în ciuda hotărârii luate, trebuie să fim conștienți de faptul că proiectul este practic nerealizabil.
6. Ai încredere în tine
Nu ar trebui să se întâmple niciodată ca un antreprenor să înceapă o afacere gândindu-se (sau temându-se) de eșec. Trebuie să abordezi lumea antreprenoriatului cu încredere în tine. A fi antreprenor, a face afaceri, a obține succesul nu sunt sarcini ușoare. Trebuie să fii pregătit să faci față unor încercări epuizante. Încrederea în sine este o piatră grozavă și determină succesul sau eșecul unei afaceri. Și pentru că dacă nu ai încredere în tine, cum te poți aștepta ca alții să o aibă? Fără încredere în sine nu vei găsi niciodată oameni dispuși să investească în afacere, parteneri dispuși să creadă în idee sau clienți interesați să-ți cumpere produsele.
7. Investește în cercetare și dezvoltare
Antreprenorii de succes nu încetează niciodată să studieze. A studia înseamnă a face cercetare și a contribui la dezvoltarea afacerii . Fiecare antreprenor care intenționează să înceapă o afacere de succes trebuie să includă în mod necesar un buget pentru investiții în cercetare și dezvoltare. Sectorul cercetării și dezvoltării are, așadar, un rol decisiv în cadrul companiilor, deoarece numai așa este posibil să se învingă concurența din ce în ce mai nemiloasă și globală.
8. Transformă pasiunea în muncă
Cea mai bună muncă este cea pe care o faci cu pasiune. Iar munca făcută cu pasiune este ceea ce este necesar pentru a obține succesul. Dacă ai ceva pasiune, acum este momentul potrivit să o transformi într-o afacere. Cu cât iubești mai mult ceea ce faci, cu atât vei fi mai dispus să-ți sporești eforturile pentru a obține succesul. Pasiunea alimentează entuziasmul. Iar entuziasmul este ingredientul secret pentru a asezona supa afacerii tale.
9. Lucrați cu flexibilitate
Dacă vrei cu adevărat să începi o afacere de succes, trebuie să faci față flexibilității. Cu cât afacerea dvs. este mai flexibilă, cu atât aveți mai multe oportunități de a obține succes. Identificați procese care sunt fluide, ușor de schimbat și capabile să facă față dificultăților neașteptate sau când lucrurile nu merg exact așa cum ar trebui. Dacă compania dumneavoastră este flexibilă, veți putea schimba direcția mai ușor, extinzând astfel gama de oportunități de exploatat.
10. Creați un plan de afaceri de succes
Fără un plan de afaceri, compania nu va putea niciodată să aibă succes. Planul de afaceri este elementul esential care transforma ideile unui antreprenor intr-un plan de actiune. Este un instrument important pentru că doar astfel vei putea analiza fiecare etapă a călătoriei companiei. În acest fel, veți putea detecta chiar și mici semne de avertizare. Cu planul de afaceri compania ta nu va fi niciodată în derivă și vei avea în permanență o hartă actualizată pentru a identifica traseul de urmat. Dacă nu știi de unde să începi, începe cu aceste șabloane de plan de afaceri . Proiectul este deja dezvoltat; trebuie doar să-l personalizezi cu ideea ta de afaceri.