Marii oameni de afaceri au caracteristici și atribute speciale datorită cărora au reușit să obțină succes. Personalitatea, educația, determinarea, motivația, apetitul pentru risc, pasiunea și ambiția sunt caracteristici distinctive și fundamental importante ale antreprenorilor de succes. Dacă doar unul dintre aceste elemente lipsește, succesul va fi cu greu obținut. Vreau să plec de la acest concept pentru a ilustra calitățile unui antreprenor de succes concentrând atenția pe paisprezece caracteristici interesante cuprinse în patru macro-arii: comunicare, planificare, productivitate și creativitate.
Comunicare
- A ști să scrie: Antreprenorii de succes petrec mult timp comunicând în formă scrisă. Nu numai scrisori, e-mailuri și faxuri, ci și rapoarte, cărți albe, postări, tweet-uri;
- A ști să vorbești în public: este una dintre cele mai populare temeri și pentru a o depăși trebuie să o faci față. Deci, cu cât vorbești mai mult în public, cu atât câștigi mai multă încredere;
- A ști să vindem: toți trebuie să vindem ceva. Chiar și în timpul interviurilor de angajare scopul este să te vinzi. În aceste domenii, o capacitate puternică de convingere ar putea face diferența;
- A sti sa negociezi: daca nu stii sa vinzi trebuie macar sa stii sa negociezi. Cei care au abilități de negociere sunt capabili să încheie o înțelegere sau o chestiune de dificultate considerabilă;
- Comunicarea pe Web: Web-ul este un pătrat mare plin de oameni. Sunt cei care ascultă, cei care observă, cei care fac cumpărături sau pur și simplu cei care trec și pleacă. Comunicarea web eficientă poate fi cheia succesului.
Planificare
- Strategie: este capacitatea de a identifica clar calea de urmat în toate circumstanțele, chiar și în mijlocul unei crize;
- Programare: este de o importanță fundamentală în lumea afacerilor. Vă permite să vă extindeți viziunea de afaceri pe termen mediu-lung, să definiți bugetul și să verificați conformitatea cu datele bugetare cu datele reale. În acest context, importanța unui plan de afaceri nu trebuie subestimată ;
- Finanțe: Motivul pentru care multe companii eșuează este că nu fac planificarea financiară corect. Este important să cunoașteți în timp util nevoile financiare ale companiei, adică ieșirile și intrările de numerar, astfel încât să fie posibilă solicitarea de finanțare în caz de lipsă de lichiditate sau investirea capitalului în exces.
Productivitate
- Managementul timpului: Am avut odată un șef care, la fiecare întâlnire, își petrecea prima jumătate de oră relatând faptele sale personale: aparatul de cafea pe care tocmai l-a cumpărat, performanța motocicletei sale, comportamentul câinelui său. Întâlnirile au devenit astfel incredibil de lungi și plictisitoare și au mutat atenția de la activitățile instituționale importante, astfel încât, la sfârșitul zilei, ne-am trezit cu toții în fugă pentru a recupera timpul pierdut. A ști să-și gestioneze timpul, abordând mai întâi subiectele de bază și apoi, pentru a atenua tensiunea, a vorbi despre fleacuri ar fi crescut cu siguranță productivitatea tuturor;
- Leadership: mulți sunt lideri, dar puțini sunt lideri adevărați. Diferența dintre un șef și un lider constă în felul în care te prezinți: șeful îți cere să faci o treabă și tu o faci pentru că ți-a cerut șeful; liderul, în schimb, știe să-ți arate că munca pe care ți-o cere trebuie făcută pentru binele echipei;
- Eficiență: în antreprenoriat nu există nimic de inventat. Sarcina antreprenorului este de a optimiza procesele prin identificarea unor sisteme eficiente capabile să aducă eficiență la prețuri reduse. Automatizarea proceselor ar putea face călătoria mai ușoară și compania mai competitivă.
Creativitate
- Imaginația: este baza creativității. Amintiți-vă că unii dintre cei mai de succes oameni de afaceri sunt și cei mai imaginativi;
- Inventivitate: tot ceea ce îți poți imagina poate fi și creat. Privește în jurul tău, gândește-te la nevoile oamenilor și lasă-ți inventivitatea să lucreze: într-o zi cineva, obosit să stea pe o piatră, a inventat un scaun; altul, obosit să meargă pe jos, a inventat automobilul; în cele din urmă un tip, după o furtună violentă, a inventat o umbrelă. Există multe soluții de inventat . Treci la treabă.
- Rezolvarea problemelor: un manager bun trebuie să fie capabil să găsească soluția la fiecare problemă. Care nu este neapărat soluția corectă; important este că este corect. Pentru a supraviețui în lumea afacerilor, trebuie să rezolvi problemele rapid și eficient.
În acest articol am enumerat care ar putea fi cele paisprezece caracteristici pe care trebuie să le aibă antreprenorii de succes. Dacă sunteți pe cale să porniți în această minunată aventură, să știți că antreprenoriatul este alcătuit din numeroase reguli și obligații de respectat , mai ales în domeniul fiscal unde fiecare eroare se pedepsește cu amendă. Daca te gandesti sa devii antreprenor si esti pe cale sa incepi propria afacere, iti sugerez sa descarci cartea electronica intitulata Ghid pentru inceperea unei afaceri , un manual care te ajuta in procesul complex care duce la demararea unei afaceri.