Visul de a deveni antreprenor este comun multor tineri care, ca și tine, așteaptă momentul potrivit pentru a face saltul cel mare. Este o alegere care îți schimbă viața și, de asemenea, te poate descuraja. Mai ales dacă pornești de la zero și dacă nu ai capital mare . Primul lucru de care aveți nevoie este un ghid: un instrument care să vă îndrume pe care va fi cea mai bună cale , care vă sugerează operațiunile de efectuat și activitățile de urmat ; care vă ghidează pe tot parcursul procesului de înființare și lansare a unei afaceri . Dacă vrei să știi cum să devii antreprenor pornind de la zero, sunt gata să-ți ofer toate sugestiile necesare.
Alegerea de a deveni antreprenor
A deveni antreprenor înseamnă a-ți schimba radical stilul de viață și a-ți asumi responsabilități . Dacă vrei să devii antreprenor, nu trebuie doar să inventezi un nou loc de muncă sau să ai o idee bună.
Pornirea și conducerea unei afaceri necesită motivație, dorință și talent. De asemenea, trebuie să știi să planifici, să gestionezi, să inovezi și să rezolvi problemele. Acestea sunt caracteristici pe care, fără îndoială, le ai deja dar pe care trebuie să le cultivi pentru ca acestea să se dezvolte și să crească împreună cu pasiunea ta. Dar ai grijă pentru că toate acestea nu sunt suficiente pentru ca afacerea ta să aibă succes. Este nevoie, de asemenea, de cercetare și planificare.
Este un pic ca un joc de șah : succesul întreprinderilor mici începe cu mișcări decisive și corecte.
Desigur, erorile sunt întotdeauna la colț, mai ales în faza de pornire. Din fericire, nu toate greșelile sunt fatale, dar toate greșelile vă încetinesc călătoria către succes . Va trebui să folosești pricepere, disciplină și muncă grea pentru a recâștiga avantajul. Prin urmare, este mai bine să planificați totul cu atenție, astfel încât erorile să fie reduse la minimum.
Definiți obiectivele
Pentru a-ți crește șansele de succes, fă-ți timp pentru a explora și evalua obiectivele tale personale și de afaceri . Apoi utilizați aceste informații pentru a construi un plan de afaceri cuprinzător și bine gândit, care vă va ajuta să atingeți aceste obiective.
Procesul de dezvoltare a unui plan de afaceri vă va ajuta să vă gândiți la câteva întrebări importante pe care poate nu le-ați luat încă în considerare și va deveni un instrument de neprețuit atunci când vine vorba de asigurarea finanțării pentru afacerea dvs.
Știi ce este un plan de afaceri?
Este un instrument care vă permite să vă planificați activitatea de afaceri și să identificați toate oportunitățile și riscurile inerente activității antreprenoriale; De asemenea, vă va ajuta să vă concentrați asupra punctelor forte și a punctelor slabe.
Mai detaliat, este un document care descrie în detaliu proiectul de afaceri pe care doriți să îl implementați, analizând aspecte cheie precum:
- produsul sau serviciul pe care doriți să-l oferi;
- piata de referinta si potentialii clienti;
- concurență și avantaj competitiv;
- strategii de marketing și vânzări;
- resursele umane și materiale necesare;
- planul economico-financiar și previziunile cifrei de afaceri și costurilor;
- riscurile și oportunitățile.
Planul de afaceri este un instrument fundamental pentru testarea fezabilității și rentabilității ideii de afaceri, dar și pentru prezentarea acesteia eventualilor finanțatori sau parteneri. Pentru a scrie un plan de afaceri bun, trebuie să faceți cercetări aprofundate despre piață, clienți și concurenți și să utilizați date realiste și verificabile. Dacă nu ați scris niciodată un plan de afaceri, puteți citi aceste 6 sfaturi instantanee pentru a scrie un plan de afaceri de succes .
Pune-ți întrebările potrivite
Înainte de a fi sigur că doriți să începeți afacerea, enumerați motivele pentru care doriți să deveniți antreprenor . Unele dintre cele mai plauzibile motive sunt:
- vrei să fii propriul tău șef;
- vrei să obții independență financiară;
- vrei sa ai libertate creativa;
- vrei să-ți folosești abilitățile și cunoștințele.
În continuare, va trebui să vă dați seama care activitate este potrivită pentru dvs. Deci, încercați să răspundeți la aceste întrebări:
- Ce iti place sa faci cu timpul tau?
- Ce abilități tehnice ați dobândit sau dezvoltat?
- Pentru ce activități crezi că ești cel mai potrivit?
- Cât timp ai de dedicat unei afaceri de succes?
- Ai un hobby sau un interes care poate deveni cu ușurință o afacere?
Odată ce fiecare aspect a fost clarificat și toate întrebările au răspuns cu sinceritate, vei putea identifica nișa afacerii tale, adică sectorul în care compania ta va opera. Efectuați cercetarea de care aveți nevoie pentru a răspunde la aceste întrebări:
- Ce nevoi va satisface ideea ta?
- Îți cunoști concurența?
- De ce ideea ta este mai bună decât cea a concurenței?
- Puteți oferi un serviciu de calitate superioară?
- Sunteți capabil să creați cerere pentru afacerea dvs.?
Ești aproape la sfârșitul analizei tale preliminare . Dar mai întâi va trebui să răspundeți la aceste întrebări:
- Ce afacere te interesează să începi?
- Ce servicii sau produse veți vinde?
- Cum veți procura materia primă?
- Ce abilități și experiență aduci afacerii?
- Care va fi structura afacerii tale?
- Ce nume vei da afacerii tale?
- De ce echipament sau consumabile veți avea nevoie?
- Cum vor fi stocate documentele companiei dvs.?
- Ai nevoie de acoperire de asigurare?
- Ți-ai cuantificat corect nevoile financiare?
- Cum veți obține capitalul necesar?
- Care sunt resursele tale?
- Cât crezi că vei câștiga din afaceri?
Dacă nu poți răspunde la una sau mai multe dintre aceste întrebări, este pentru că nu ești încă pregătit să-ți pornești afacerea. Fii atent pentru că dacă faci asta ai putea risca serios să-ți pierzi capitalul. Nu vă grăbiţi; Reflectați; pune la indoiala tot.
Alegeți tipul de afacere
Când începeți o nouă afacere, una dintre cele mai importante decizii de luat este alegerea structurii companiei. Factorii care vă pot influența deciziile cu privire la alegerea tipului de afacere pe care să o începeți sunt următorii:
- restricții legale;
- tipuri de operațiuni comerciale;
- repartizarea profitului;
- prezența oricăror membri;
- avantaje sau dezavantaje fiscale.
Înainte de a decide ce tip de afacere să începeți, ar trebui să vă concentrați pe ceea ce vă voi spune.
Afaceri individuale
Din moment ce vă gândiți să deveniți antreprenor, este probabil ca alegerea dvs. de tip de afacere să cadă sub forma proprietății individuale . Acesta este cel mai simplu și mai puțin costisitor mod de a începe o afacere. Întreprinderea unică se deschide cu ușurință și are costuri mai mici de pornire și de gestionare decât alte forme. Dar cel mai important lucru despre afacerea individuală este autonomia absolută asupra tuturor deciziilor de afaceri.
Avantajele proprietății individuale
- Pornire simplificată;
- libertatea de acțiune;
- autonomie de management.
Dezavantajele proprietății individuale
- Creștere limitată;
- activități familiale și personale ușor de confundat cu afaceri.
Societatea oamenilor
Dacă vrei să începi afacerea împreună cu alte persoane, alegerea trebuie să cadă neapărat pe forma de companie. Cele mai comune două tipuri de parteneriate sunt societatea în nume colectiv și societatea în comandită în comandită. În aceste cazuri, controlul activității este împărțit cu partenerii cu care ați decis să începeți această aventură.
Avantajele parteneriatului
- Posibilitatea de a discuta alegerile strategice cu un partener;
- posibilități mai mari de injecție de capital.
Dezavantajele parteneriatului
- Dificultate în dizolvarea parteneriatului;
- nici o linie clară de autoritate.
Companiile de capital
În societățile pe acțiuni structura corporativă este de obicei mai complexă decât în parteneriate. Controlul depinde de proprietatea asupra acțiunilor sau unităților : cine are o cotă mai mare controlează compania.
Controlul se exercită prin ședințe periodice ale consiliului de administrație și adunări ale acționarilor . Răspunderea este în general limitată la acțiuni sau acțiuni.
Avantajele societatii pe actiuni
- Responsabilitate limitata;
- ușurința de a strânge capital.
Dezavantajele societatii pe actiuni
- În general, impozitare mai mare;
- costuri mai mari de pornire.
Găsiți partenerii potriviți
Partenerii potriviți vă vor ajuta să vă dezvoltați afacerea cu mai multă liniște. Când vorbesc despre parteneri, mă refer la toți acei oameni sau companii care ar putea colabora cu tine pentru un scop comun . Luați, de exemplu, un furnizor. Mai bine alegeți unul care să garanteze livrarea punctuală a materiei prime, care vă oferă exclusiv produse de calitate și poate care să faciliteze plățile.
Te-ai gândit cât de mult poate contribui la creșterea afacerii tale și ce avantaje poate oferi programul Amazon Business companiei tale ?
Găsiți finanțare
Un alt aspect crucial al demarării unei afaceri este găsirea finanțării necesare pentru acoperirea costurilor inițiale și dezvoltarea afacerii. Dacă nu aveți suficient capital propriu, puteți apela la mai multe surse:
- împrumuturi bancare : sunt cele mai tradiționale dar și cele mai greu de obținut, mai ales dacă pornești de la zero. Acestea necesită garanții (cum ar fi ipoteci sau garanții) și au dobânzi variabile;
- finanțare publică : sunt asigurate de organisme de stat sau regionale sub formă de contribuții nerambursabile, scutiri fiscale, împrumuturi subvenționate sau garanții. Acestea sunt destinate unor categorii specifice de antreprenori (cum ar fi tinerii, femeile, șomerii) sau anumite sectoare (cum ar fi inovația, mediul, social). Printre finanțările publice care ar putea fi potrivite pentru dvs., vă sugerez stimulentul Resto al Sud ;
- finanțare privată : sunt furnizate de entități private, cum ar fi investitorii instituționali (cum ar fi fondurile de capital de risc sau business angels) sau de platforme online (cum ar fi crowdfunding sau creditarea de la egal la egal). Acestea necesită o cotă din capitalul social sau din profitul companiei, dar oferă și o mai mare flexibilitate și sprijin.
Pentru a accesa diferitele tipuri de finanțare trebuie să prezentați planul de afaceri și să demonstrați valabilitatea și originalitatea ideii de afaceri. Luați în considerare, de asemenea, timpii și metodele de debursare a fondurilor, care pot varia în funcție de sursa aleasă.
Începeți propria afacere
Odată ce ți-ai definit planul de afaceri și ai obținut finanțarea necesară, poți trece la începerea afacerii tale. Aceasta faza presupune o serie de obligatii birocratice si legale care depind de forma juridica aleasa pentru firma si sectorul de activitate.
Acestea sunt principalele obligații :
- înregistrarea în registrul societății la Camera de Comerț competentă;
- solicitarea codului fiscal si a numarului de TVA de la Agentia de Venituri;
- comunicare unică către Registrul Societății sau SUAP (Gișul Unic pentru Activități Productive) al Municipiului;
- alegerea regimului fiscal (obișnuit, simplificat sau forfetar) la Agenția de Venituri;
- stipularea contractului de inchiriere sau de cumparare a spatiului in care se va desfasura activitatea;
- solicitarea oricăror autorizații de sănătate, de mediu sau administrative necesare desfășurării activității;
- angajarea de angajati (daca este cazul) la INPS si INAIL.
Planificați și faceți afacerea de succes
Pornirea unei afaceri de la zero este doar începutul călătoriei tale antreprenoriale. Pentru a obține succesul trebuie să fiți capabil să gestionați eficient afacerea în timp, abordând provocările pieței și nevoile clienților. Printre ultimele considerații pe care va trebui să le faci înainte de a deveni antreprenor este planificarea activităților pe care va trebui să le desfășori. În special, evaluați procedurile de selecție și angajare a personalului , orice asigurări, contracte de închiriere și toate aspectele relevante pentru afacerea dvs.
Încercați să aveți o idee clară despre echipamentul necesar pentru a produce bunurile sau serviciile acoperite de afacerea dvs., precum și modalitățile de expediere și livrare.
Câțiva factori cheie pentru succesul afacerii sunt:
- calitatea produsului sau serviciului oferit : trebuie să satisfacă nevoile clienților și să se diferențieze de concurență;
- capacitatea de inovare : trebuie să permită companiei să se adapteze la schimbările tehnologice și sociale și să creeze noi oportunități;
- management financiar : trebuie să garanteze sustenabilitatea economică a companiei și capacitatea de a investi în noi resurse;
- managementul personalului : trebuie să sporească abilitățile și motivația angajaților și să creeze un climat pozitiv;
- management de marketing : trebuie să promoveze imaginea și reputația companiei și să construiască loialitatea clienților.
Pentru monitorizarea acestor factori este necesar să se utilizeze indicatori de performanță (precum cifra de afaceri, profitabilitatea, cota de piață) care măsoară rezultatele obținute de companie în raport cu obiectivele stabilite.
Îmi dau seama că toate acestea pot fi deosebit de dificile. Dar vă garantez că dacă nu vă clarificați acum ideile, veți întâmpina aceleași dificultăți atunci când afacerea dvs. este deja în derulare. Și în acest caz ești într-o mare mizerie. Pentru că în acel moment, va trebui neapărat să te confrunți cu acele dificultăți. Dar ai putea decide oricând să renunți la tot și să renunți la visul tău de a deveni antreprenor.
Trebuie să te concentrezi asupra afacerii tale pentru a începe excelent. Începeți prin a citi ghidul meu pentru a începe o afacere și veți fi ghidat prin procesul complex care duce la începerea unei afaceri.